یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۲۵:۱۶

شناور ژاپنی؛ جایزۀ بهترین شناور سال را گرفت

باشگاه خبری فراساحل: اولین قایق یدک کش، مجهز به سوخت LNG و متعلق به خط کشتیرانی NYK ژاپن توانست «جایزۀ بهترین شناور سال» 2015 میلادی را از آن خود کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، «جایزۀ بهترین شناور سال» 2015 میلادی به شناور مجهز به سوخت LNG موسوم به Sakigake و متعلق به خط کشتیرانی NYK ژاپن به موجب برخورداری از عملکرد بالای زیست محیطی، طراحی و تکنولوژی‌های توسعه یافته تعلق گرفت. این قایق یدک کش از سوی انجمن معماری دریایی و مهندسی اقیانوس (JASNAOE) ژاپن طراحی و در یارد کشتی سازیِ یوکوهاما وابسته به شرکت Keihin Dock ساخته شد.


بر اساس این گزارش، موتورِ بهترین شناورِ سال 2015 میلادی مجهز به سیستم سوخت دوگانۀ دیزلی و LNG  است و در مقایسه با قایق‌های یدک کشِ دیگر که از سوخت دیزلی استفاده می‌کنند، قادر به کاهش 30 درصدی انتشار کربن دی اکسید و80 درصدی نیتروژن اکسید است و به هنگام استفاده از سوخت LNG هیچ سولفوری منتشر نمی‌کند. این شناور در ماه آگوست سال 2015 میلادی به خط کشتیرانی ژاپن تحویل داده شد و پس از آن به اجارۀ شرکت خدمات دریایی Wing در یوکوهاما درآمد.


این گزارش در ادامه افزود: این نخستین باری نیست که NYK ژاپن افتخار دریافت «جایزۀ بهترین شناور سال» را تجربه می‌کند. شناور کروز گروه کشتیرانی ژاپن نیز در سال 1990 برندۀ همین جایزه شد و بهترین شناور سال نام گرفت. همچنین، دو شناور باری متعلق به شرکت تابعۀ NYK با نام تجاریِ خط NYK- Hindoe در سال 2010 میلادی جایزۀ ویژه ای را دریافت کردند و در سال 2013 میلادی شناور حمل زغال سنگ این شرکت بعنوان برترین شناور سال معرفی شد.


این گزارش ضمن اشاره به سیاست های گروه NYK و طرح مدیریتی آن ادامه داد، این شرکت قرار است تا سال 2018 میلادی اولین شناور حمل خودرو مجهز به سوخت LNG و شناور سوخت رسان LNG را بسازد. شایان ذکر است، کمک هزینۀ مالی برای ساخت شناور مجهز به سوخت LNG از سوی وزارت اقتصاد ژاپن، وزارت تجارت و صنایع و وزارت زمین، امور زیربنایی و حمل و نقل تامین شد. وزارتخانه‌های مذکور از تمامیِ طرح‌هایی که صرفه جوییِ انرژی در بخش لجستیک و توسعۀ حمل و نقل دریایی را اصول الزامیِ شناورهای خود قرار می دهند، حمایت می‌کنند.



  کد خبر : 1994
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :